VEELGESTELDE VRAGEN

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Wat zijn de verschillende verzendmethoden en kosten?

Versturen jullie ook naar het buitenland?

Kan ik mijn bestelling ook afhalen in de Leidse winkel?

Wanneer wordt mijn bestelling verwerkt en verstuurd?

Hoe zit het met bezorgen?

Hoe gaat retourneren in zijn werk?

Mijn vraag staat er niet bij!

 

Hoe kan ik bij Kleine Planeet betalen? Bij Kleine Planeet kun je veilig en gratis betalen via Ideal, Maestro, Bank Contact, SOFORT Banking, Creditcard óf een bank overschrijving. Deze online betaalmethodes worden verwekt door onze beveiligde betaalpartner Mollie Payments. Let wel, bij gebruik van PayPal worden transactiekosten van 3,5% van het ordertotaal in rekening gebracht bij de klant. Voor de verschillende andere betaalopties, worden geen extra kosten in rekening gebracht.

iDEAL
Met iDeal kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk in de vertrouwde betaalomgeving van je eigen bank je online aankoop afrekenen. Je kunt Ideal gebruiken zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden.

BANKOVERSCHRIJVING
Na ontvangst van je orderbevestiging ga je naar je eigen online bankieren omgeving en maak je een overschrijving. De orderbevestiging ontvang je per email direct na het plaatsen van je bestelling. Zodra de betaling is bijgeschreven op de rekening van Kleine Planeet gaan wij de order zo snel mogelijk verzenden. De ontvangst van de betaling op onze rekening duurt meestal 1 à 2 werkdagen.

Let op:
– Eventuele banktransfer kosten die door je bank in rekening worden gebracht, worden niet door ons vergoed.
– Onze betalingstermijn voor bankoverschrijvingen is 7 dagen na het plaatsen van de bestelling. Mochten wij na 7 dagen de betaling nog niet hebben ontvangen dan wordt de bestelling geannuleerd.

Bankgegevens KLEINE PLANEET:

IBAN  – NL71 RABO 0325358311

op naam van Kleine Planeet B.V.

Vermeld aub het ordernummer bij uw betaling.

MAESTRO, BANK CONTACT, SOFORT BANKING
Dit zijn vergelijkbare methodes als de Nederlandse iDEAL, maar dan bij een buitenlandse versie. Deze betaalopties zijn niet beschikbaar voor de Nederlandse consument, maar zullen automatisch getoond worden (ipv. iDEAL) in de landen die hier wel gebruik van kunnen maken. Ook deze betaaloptie wordt verwerkt door Mollie Payments. Na het kiezen van 1 van deze opties, word je automatisch naar de beveiligde betaalpagina doorgestuurd om de betaling te kunnen voldoen. Een betaling met 1 van deze methodes wordt direct verwerkt. Wij ontvangen online een bevestiging zodat een snelle levering mogelijk is.

PAYPAL
Voor betalingen via PayPal moet je in het bezit zijn van een PayPal-account. Je koppelt je creditcard of betaalrekening aan een PayPal account en daarmee kun je veilig online betalingen afhandelen. Betalen met PayPal kost je 3,5% van het totale orderbedrag. Dit wordt nog extra in rekening gebracht bij het afrekenen. Het aanmaken van een rekening is kosteloos en kan via www.paypal.nl Een PayPal betaling wordt direct verwerkt. Wij ontvangen online een bevestiging zodat een snelle levering mogelijk is.

Let wel, bij een betaling via PayPal, dient het verzendadres van de bestelling overeen te komen met de getoonde adres / verzendgegevens van het gebruikte PayPal account! Je kunt binnen een PayPal account extra verzendadressen aanmaken en zo per betaling het juiste adres kiezen. 

CREDITCARD
Master Card en Visa. Deze betalingen worden verwerkt in de beveiligde omgeving van onze payment provider Mollie Payments. Een betaling met 1 van deze creditcards wordt direct verwerkt. Wij ontvangen online een bevestiging zodat een snelle levering mogelijk is.

Let wel, bij een betaling via Master Card en Visa, dient het verzendadres van de bestelling overeen te komen met de getoonde adres / verzendgegevens gekoppeld aan de Master Card en/of Visa.

 

Wat zijn de verschillende verzendmethoden en kosten? Bij Kleine Planeet kun je ervoor kiezen het pakket thuis te laten afleveren.

Wie in regio Leiden woont, kan er ook voor kiezen om het pakket te komen afhalen in de winkel tijdens reguliere openingstijden.

 

Wat zijn de verzendkosten?  Je bestelling wordt altijd als een (brievenbus)pakketje verstuurd zodat het volgbaar is met een track & trace code. Bestel je voor meer dan €75? Dan betaal je in Nederland geen verzendkosten.

Voor andere landen geldt:
EU landen:  GRATIS verzending boven €175
Overige landen: GRATIS verzending boven €300

Bij het uitchecken kun je uit de volgende verzendmethoden kiezen:

 

Methode Kosten
Pakketje NL €5,95
Pakketje België & Duitsland €10,95
Afhalen Leiden (7 dagen per week) gratis
Pakketje Europa €14,50 tot €25
Pakketje Wereldwijd op aanvraag

Versturen jullie ook naar het buitenland?

Ja dat kan, wij versturen namelijk wereldwijd. Staat je land niet vermeld tijdens het bestellen? Stuur dan een e-mailtje naar info@kleineplaneet.nl o.v.v. ‘buitenlandse bestelling webshop’ dan vinden wij een manier.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen in de Leidse winkel?

Ja, dat kan en bespaart u verzendkosten. Wie in regio Leiden woont, kan ervoor kiezen om het pakket tijdens reguliere openingstijden op te halen.

Wanneer wordt mijn bestelling verwerkt en verstuurd? Als je de bestelling hebt afgerond en betaald voor 15.00 uur dan gaan wij je bestelling inpakken en dezelfde dag nog verzenden. Wij werken met PostNL, DPD en DHL. Vervoerders kunnen het druk hebben, wat betekent dat het pakketje soms 1 dag langer in transit is. Wij hopen op je begrip.

Bestel je in het weekend? Dan wordt deze verwerkt op maandag met uitzondering van feestdagen en vakanties.

Hoe werkt het bezorgen? Je bestelling wordt met aandacht en zorg ingepakt en verpakt voor transport. Kleine Planeet kan niet aansprakelijk worden gesteld voor onzorgvuldig handelen van de bezorger. Bij ontvangst dien je als koper de inhoud van je pakket te controleren op schade of onvolkomenheden. Als er iets is horen wij dit graag binnen 24 uur naar ontvangst en lossen wij het samen op. U kunt ons het beste e-mailen met een foto van het probleem. Als u het idee heeft dat het pakket onzorgvuldig is vervoerd en hierdoor is beschadigd, is het altijd raadzaam om bij aanwezigheid van de vervoerder de inhoud gelijk te controleren. Is er dan iets mis (inhoud beschadigd of zijn er producten uit de beschadigde doos verdwenen) spreek de vervoerder er dan op aan en weiger eventueel het pakket. Neem vervolgens direct contact met ons op door een mailtje te sturen naar info@kleineplaneet.nl.

Mag ik ook retourneren en hoe gaat dat in zijn werk? 

Het kan gebeuren dat je een product hebt gekocht dat niet aan de verwachtingen voldoet. In het kader van de Wet Kopen op Afstand heb je bij het doen van aankopen via Internet recht op een afkoelingsperiode van 14 dagen na aflevering van het product. Na het verstrijken van de afkoelingsperiode van 14 dagen wordt de koopovereenkomst een feit. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van redenen.

Let op! 

  • Artikelen die speciaal voor u worden besteld, zoals de lampen van het Houtlokael met gegraveerde naam erin, kunnen niet geretourneerd worden.
  • Fopspenen en spenen voor flessen kunnen uit hygiënische overwegingen niet geretourneerd worden
  • SALE artikelen (vanaf 40% of meer) kunnen wij niet retour accepteren, behalve als wij vooraf anders hebben afgesproken.

Artikelen kunnen alleen worden geretourneerd indien aan onderstaande voorwaarden wordt voldaan:

  • Retourzendingen dienen vooraf onder vermelding van bestelnummer via email aan info@kleineplaneet.nl gemeld te worden. Niet aangemelde retourzendingen worden niet in behandeling genomen.
  • Na uw retourmelding heeft u max. 14 dagen om het product te verzenden. Artikelen die niet binnen 14 dagen na melding geretourneerd zijn, zullen niet worden geaccepteerd.
  • Het product dient goed, in de staat waarin u het hebt ontvangen, met kaartjes en in de originele verpakking geretourneerd te worden.
  • Als het product zichtbaar gebruikt, gewassen of beschadigd is, zal geen vergoeding plaatsvinden.
  • Kleine Planeet kan speciaal voor de klant bestelde artikelen niet retour nemen.
  • Fopspenen en spenen voor flessen kunnen i.v.m. hygiëne niet retour worden genomen
  • De kosten voor het retourneren van artikelen zijn voor uw eigen rekening. U bent dus verantwoordelijk voor de retourzending. Het advies is dan ook om de retourzending altijd als pakket met track en trace te verzenden en de verpakking te gebruiken waarin u uw bestelling van ons heeft ontvangen.

Nadat wij uw retourzending hebben ontvangen, zullen we deze beoordelen en u een ontvangstbevestiging per e-mail zenden.

Na een succesvolle ontvangst en afhandeling van uw retourzending storten wij uiterlijk binnen 5 werkdagen het aankoopbedrag terug op het door u verstrekte rekeningnummer.

Artikelen kunnen natuurlijk ook binnen 14 dagen na ontvangst in onze winkel in Leiden worden geruild. Neemt u dan wel de kassabon of de bon van de internetbestelling mee.

U kunt het artikel/de artikelen retourneren aan:

Kleine Planeet

Tav Webshop Retouren

Botermarkt 25
2311 EN Leiden

Mijn vraag staat er niet bij! 

Als je een andere vraag hebt kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Kleine Planeet is zowel een webwinkel als een stenen winkel in Leiden (met daarbij een family café). We bedienen elke dag heel wat klanten en daarom duurt het soms even voor je antwoord krijgt op een mail. We werken er hard aan om alle email dagelijks te beantwoorden. Is het echt heel dringend? Bel ons dan even op 06-17189739.